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noblahblah
noblahblah doesn’t intend to theorize art displayed on the website.
It is more about showing artists’ work by focusing on the process.
Each one has his own page including : materials, location, introductory text (optional interview), well defined photographs, some links and a selected bibliography.
Contemporary art is said to be elitist. For this reason, noblahblah is an attempt to free contemporary art from the rhetoric that is usually associated with it.

outline
1999: MA in Art History and Greek Archeology at the Ecole du Louvre, then began studying Contemporary Art at the Sorbonne.
From 2001 to 2002 she was Patricia Dorfmann’s assistant at her gallery. She also wrote reviews for Anglo-Saxon magazines on an occasionally basis. In 2004 she was invited to curate a show at Tate Liverpool for A Secret History of Clay.
She is currently working at Palais de Tokyo, center for contemporary art located in Paris.

noblahblah
noblahblah n’entend pas théoriser les pratiques artistiques qui s’y trouvent recensées.
Il s’agit davantage de présenter le travail d’artistes en se concentrant sur le processus de création.
Chacun se voit attribuer une page comprenant : le medium, la location, un texte exposant le travail (interview dans certains cas), quelques images de bonne qualité ainsi que des liens et des informations bibliographiques.
L’art contemporain est réputé élitiste. C’est pourquoi noblahblah se veut une tentative pour affranchir l’art contemporain du discours dont il est traditionnellement affublé.

profil
Diplômée en Archéologie grecque à l’Ecole du Louvre en 1999, elle entame l’année suivante un cursus en Art contemporain à la Sorbonne.
Collaboratrice de la Galerie Patricia Dorfmann de 2001 à 2002, rédactrice occasionnelle pour des revues anglo-saxonnes, curator invité à la Tate Liverpool en 2004 pour l’exposition A Secret History of Clay.
Elle travaille actuellement au département de l’Action Culturelle au Palais de Tokyo à Paris.